2018. január 1., hétfő

Díjkiosztó gála, 2017-es kiadás


Sziasztok, kedves Olvasók! 

Eljött az idő, hogy mi is búcsút intsünk 2017-nek és köszöntsük az újévet. Azt hiszem, mind a ketten elmondhatjuk, hogy igencsak színes évet hagytunk magunk mögött olvasás tekintetében. Akadtak felejthetetlen és kevésbé emlékezetes könyvek is az év során, de az biztos, hogy olyan élménnyel gazdagodtunk, amit senki sem vehet el tőlünk. Így hát, arra gondoltunk, hogy egy díjkiosztó keretein belül összegyűjtjük és értékeljük azokat az olvasmányokat, melyek bizonyos szempontból mély nyomot hagytak bennünk. 
💜 Köszönjük mindazoknak, akik tavaly is ellátogattak hozzánk. Tartsatok velünk idén is! 💜
 .................................................................................................................................................................


Steph
Határon túlról Mary E. Pearson sorozatát - A Fennmaradottak krónikái című trilógiát szeretném mindenekelőtt kiemelni. Ez a sorozat vezetett be a fantasy műfajába, ugyanis Az árulás csókjáig többnyire csak romantikus könyveket forgattam. Az írónő kitárt előttem egy fantasztikus világot, mely gyönyörű tájakat, misztikumot és szerelmet rejt magában. Az első rész megadta a kezdő löketet, a második rész fokozta az izgalmakat, míg a befejező kötet méltó lezárást adott a sorozatnak. Szeretnék még több ilyen csodásan felépített világba csöppenni!

Magyar fronton az év felfedezettje számomra Szirmay Ágnes. Ezelőtt nem igazán ismertem a munkásságát, de a Szerelemre castingolva olvasása után egyértelművé vált, hogy szeretnék még találkozni a könyveivel a jövőben. Fiatalos és könnyed írása teljesen megvett magának, csakúgy, mint a szerethető karakterek és a játékos cselekmény. Totál beszippantott a történet, s már nem volt menekvés. Újra tinédzser akartam lenni és a karakterek társaságába szerettem volna csöppenni. Na, de hol van már a folytatás?!

Ella
A kategóriának két nyertesét is felavattam Steph-hez hasonlóan: egy határainkon túli és egy magyar írót, akikkel még csak idén hozott össze a sors, de máris lenyűgöztek. Sok új szerzővel ismerkedtem meg idén, ám közülük két személy tett igazán mély benyomást rám. Az egyikük nem más, mint a Hó mint hamu, illetve a Jég mint tűz édesanyja: Sara Raasch. Az említett művekben megismert világ a kezdetektől magába szippantott, a birodalmak felépítése egyszerre volt misztikus és meseszerű. Egyszerűen imádtam az egészet!

Magyar terepen összesen tíz szerző kötetéhez volt szerencsém idén. Nem egy olyan regény volt köztük, ami nemzetközi piacon is simán megállta volna a helyét, hát nem panaszkodhatok kis hazánkra. Köszönöm a magyar íróknak, hogy ilyen csodás történetekkel látnak el minket! Jövőre is támogatni szeretném a hazai írókat, mert abszolút megérdemlik, hogy több figyelmet kapjanak. Az idei nyertes mind közül: Tomcsik Nóra, akinek történelmi fikciója könnyed eleganciával mutatta be a huszadik századi Angliát. Köszönöm, Nóri ezt az élményt!



Steph
Nehéz a választás, mert több olyan könyv is van, amelyre bátran kedvenc jelzőt aggathatnék. Említhetném itt Elle Kennedy – Az üzlet című NA regényét, mely belopta magát a szívembe az üdítő humorral és az édes szerelemmel. Vagy Colleen Hoovertől It Ends with Us-t, ami nálam az elsőszámú CoHo regény. Mégis inkább egy kevésbé ismert könyvet szemeltem ki erre a posztra, ami nem más, mint Karen M. McManustől a One of Us Is Lying. Ez a young adult thriller számomra felejthetetlen izgalmakat nyújtott. Mindvégig az orromnál fogva vezetett, s egészen a történet végéig nem hagyta, hogy rájöjjek a titokra.

Ella
Volt egy könyv idén, ami miatt minden, de minden könnyemet elsírtam – szó szerint. Deirdre Riordan Hall – Sugar című regénye olyan hatással volt rám, mint még könyv sohasem. Egyszerűen imádtam a kövér lány ábrázolását, a részletekig menő leírásokat és a főszereplők között kialakuló kapcsolatot. Even tiszteletreméltó és imádnivaló karakter 💜, akire szívesen gondolok vissza, Sugar pedig olyan nagy változáson ment keresztül, amit öröm volt nézni. Megélni bár nehéz volt ezt a könyvet, teljesen levett a lábamról és az emlékezetembe véste magát.


Steph

2017-ben kerültem igazán közel Colleen Hoover írásaihoz. Összesen hat regényét olvastam az évben, köztük az It Ends with Us-t, mely kétség nélkül a kedvenc CoHo regényemmé vált. Ez nagyban köszönhető a regény női főszereplőjének, Lily Bloom-nak, akinél emberibb karakterrel, azt hiszem, még nem találkoztam. Lenyűgözött Lily lelki világa és az, hogy egyszerre volt sebzett, ám mégis erős. Olyan ember, aki mer gyermekien szeretni és a szívére hallgatni, ám ha kell, érett felnőttként képes döntést hozni. Az írónő Lily karakterén keresztül illusztrálja az emberi hibákat és erényeket. Favorit!

Ella
Ez a kategória szokta a legnagyobb kihívást jelenteni számomra, mert kevés olyan női karakterrel találkozom olvasmányaim során, akik igazán nagy hatást gyakorolnak rám. Egy jó női szereplő számomra olyan, mint egy jó barát vagy példakép. Jelen esetben, inkább a szimpátia győzött, Julie Buxbaum – Három dolgot mondj című művének főszereplője: Jessie Holmes érdemelte ki idén ezt a díjat. Jessie szórakoztató, kedves, mély érzésű lány, akinek szívesen lennék a barátja. A lány a történet során édesanyja távozásával kell megküzdenie, amit az írónő tökéletesen ábrázolt. A Három dolgot mondj egy meghatározó élmény volt számomra 2017-ben.


Steph
Az év utolsó periódusában vágtam bele ebbe a romantikus regénybe, s alig pár nap leforgása alatt el is olvastam. The Gravity of Us végére érve azzal kellett szembesülnöm, hogy érzelmileg szorosan kötődöm a történethez, különösen a férfi főszereplőhöz, Graham Russelhez. Ugyan előítéleteim voltak vele szemben, a történet előrehaladtával rá kellett jönnöm, hogy rég nem találkoztam ilyen összetett férfi karakterrel. A kemény külső egy gondoskodó és érzékeny férfi lelket rejt. Az írónő gyönyörűen mutatja be Graham érzelmi világát, mely fokozatosan nyílik meg újra a szeretet felé. Egyértelmű kedvenc!
Ella
A Kossuth kiadó ajánlotta figyelmembe Stephanie Tromly könyvét: a Csak a bajt hozod rám című detektív, YA könyvet. És mekkora szerencse, hogy ajánlották nekem, mert az idei év egyik legmeghatározóbb karakterét ismerhettem meg Philip Digby személyében. A srác egy igazi csodabogár, aki nem csupán okos, de vicces is. A fiú merész tervei hamar felbolygatják Zoe életét. Digby személyisége köré épül leginkább ez a történet, ő adja a cselekmény dinamikáját, a komikumot és a rejtélyeket is. Egy szóval, imádtam! Még több Digby-t szeretnék! Hol késik már a második rész?


Steph
Fenntartásaim voltak ezzel A hatlövetűvel kapcsolatban, mert azt hittem, nem fogunk egy nyelvet "beszélni" majd. Féltem, hogy távoli és megfoghatatlan lesz ez a stílus és műfaj, de kellemesen csalódtam. Sőt, a kellemes nem is jó szó rá, mert ez a lehető legszórakoztatóbb könyv volt, amit 2017-ben olvastam. Könnyfakasztó humor és akciódús cselekmény jellemzi Csabai Márk regényét. Kezdettől fogva magába rántott a sztori, a szarkasztikus megszólalások és az izgalmas jelenetek pedig biztosítottak afelől, hogy ez a stílusú krimi teljesen nekem való.

Ella
2017 legnagyobb meglepetése egy magyar regény volt számomra, amit egy nyereményjátékon sikerült megszereznem. Ezúton is köszönöm Fortunának és az írónőnek a lehetőséget, mert egy remek történetet kaptam Dawn Silver – Szabadon című könyvétől. A kötet egyszerre nyúl az LMBT és a nők elleni erőszak témaköréhez, ám első könyves íróhoz képest ezt kimondottan intelligensen és izgalmasan teszi. Engem sikerült kiszakítania a valóságomból és elkalauzolni egy kis vidéki víkendre, ahol egy pici szeletet kaptam akcióból és szerelemből. Remélem, a könyvnek még lesz folytatása és lesz szerencsém folytatni főszereplőink történetét. 


Steph
Zakály Vikit az egyik kedvenc magyar írómként tartom számon. Imádom az Egyszeregy fiatalos lendületét, és a történet végén lévő csavart, amitől tátva maradt a szám. Nem túlzás, hogy egész évben a Gábriel-duológia második kötetét, az Egyszercsakot vártam. Érezhetően más hangulatot árasztott a kötet, ami az elején még nem is zavart, de aztán átfordult valami teljesen másba. A történet ellaposodott és a karakterek viselkedése megbotránkoztató volt, sajnos nem jó értelemben. Rossz ezt így kijelenteni, de egy szerethető momentumot nem tudnék említeni. A 2017-es év hatalmas csalódása.

Ella
Valljuk be, ez a legszomorúbb pontja a mi kis díjkiosztó gálánknak. Mindig rossz érzés kiosztani ezt a tisztséget, de idén sem hagyhatom ki ezt a pontot. A tavalyi olvasmánylistám legkevésbé kedvelt könyve Baráth Viktória műve, ami az Első tánc címet viseli. A fülszöveg egy izgi művész sulis románcot ígér, amiből egy irritáló cselekmény kerekedik idegesítő szereplőkkel, és a realitás talajától elrugaszkodott gondolkodásmóddal. Nekem személy szerint egy oldal sem tetszett benne, de velem ellentétben sokaknak rabul ejtette a szívét ez a mű. Szóval hajrá srácok, derítsétek ki, ti melyik táborhoz tartoztok!


Steph
Ugyan Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei sorozatának első kötetét már olvastam 2017 elején, a további részeket valamilyen oknál fogva nem emeltem le a polcról. Pedig a Leányrablás Budapesten elképesztő volt és semmihez sem fogható. Soha ezelőtt nem volt még szerencsém ilyen ügyesen kieszelt, humoros és izgalmas történelmi regényt olvasni. Mili és Ambrózy báró világát nem lehet nem szeretni! Most, hogy már a befejező kötet is megjelent, el kell olvasnom a sorozatot! Nincs több halogatás, a TBR listám első számú jelöltjei közé tartozik.

Ella
Nem szeretek ígérgetni és terveket készíteni az olvasmányaimat illetően, mert az általában felborul, ám van egy sorozat, amire mindenképpen szeretnék a következő évben sort keríteni, ami nem más, mint Gail Carriger – Napernyő Protektorátus sorozata, aminek már az első három része a polcomon csücsül. Ez a történet már évek óta csalogat engem, és az idei nagy akcióknak köszönhetően sikerült baráti áron megkaparintanom őket. Szóval rettegjen a Lélektelen, mert jövök és nagy elvárásokkal rendelkezem a sorozattal kapcsolatban. Remélem, mire odajutok, a folytatás fordítását is elhozza nekünk a Könyvmolyképző kiadó.


Steph
Nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom – a Szerelemre castingolva folytatása 2018 abszolút várva várt könyve a számomra. Ezzel a befejezéssel Szirmay Ágnes szépen elhúzta előttünk a mézesmadzagot!
Szeretnék egy másik könyvről is megemlékezni, ami nem más, mint Brigid Kemmerer – More Than We Can Tell című regénye. Az írónő Letters to the Lost című YA regényének egy külön része lesz ez a kötet, mely a LttL egyik mellékfigurájának történetét meséli el. Már nagyon kíváncsi vagyok, mert a fiú különleges karakter, s egészen biztos, hogy az ő történetéből is valami különleges kerekedik majd.

Ella
Bár még nincsen tudomásom túl sok megjelenésről, Kiera Cass – A szirén című könyvére már régóta várok, szóval ez egy olyan megjelenés, amire egyből felkaptam a fejemet. Kiera Párválasztó sorozata nagy kedvencem volt a maga mesei bájával, ezért kíváncsi leszek, mit tartogat számunkra A szirén, ami szintén az YA műfaj táborát erősíti. Az óceánhoz, hableányokhoz, szirénekhez köthető sztorikat mindig is szerettem, szóval már nagyon izgatott vagyok. A könyv elvileg január 23-án fog megjelenni, a születésnapomon. Megtisztelő lenne, ha a kiadó elhozná nekünk ezt a történetet a születésem napjára.

.................................................................................................................................................................
Újévi fogadalom 2.0.1.8
Steph
Szeretnék rendszeresebben olvasni és több időt szánni rá. Én az a típus vagyok, aki képes egy nap alatt is végezni egy könyvvel, de van, hogy hetekig hozzá sem nyúlok az adott olvasmányhoz. 2018-ban szeretnék több könyvet olvasni, ezennel 50 könyvet tűzök ki célul. Ezen kívül, célom, hogy amit csak tudok, eredeti nyelven olvassak, így tehát többet angolul.

Ella
2018-ban szeretnék Steph-hez csatlakozni és elkezdeni angolul olvasni. Már sikerült pár angol nyelvű olvasmányt bezsebelnem kis motiváció gyanánt. Remélem, sikerül szokássá válnia nálam is, és akkor már két fronton is felvehetjük a harcot a külföldi regényekkel. Ezen túl igyekszem majd több cikket írni a blogra, hogy ne csupán értékelések kapjanak helyet a mi kis oldalunkon, hanem egyéb érdekességek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése