2019. július 29., hétfő

[The Reading Rush] avagy 3 könyv egy hét alatt

Sziasztok!

A tegnapi nappal véget ért a Reading Rush olvasási maraton, így arra gondoltam, hogy írok egy kis élménybeszámolót és összegzem az elmúlt hét olvasmányait.
Ez volt az első alkalom, hogy részt veszek ilyen eseményen, és be kell valljam, nagyon élveztem. Bár nem sikerült mind a hét pontot teljesíteni, nem bánkódom, mert így is a végére értem három könyvnek és a negyediket is elkezdtem a kihívás ideje alatt. Gondolom ez nem mindenkinek számít nagy teljesítménynek, biztos vagyok benne, hogy másoknak sikerült több könyvet legyűrnie, de magamhoz képest ez egy kiemelkedő teljesítmény. Bár az az igazság, hogy ha bezárkózom vasárnap a szobámba, nem megyek vásárolni és nem beszélgetek anyukámmal órákat, akkor simán hozom az utolsó olvasást is. De így alakult, és jó volt ez így.


Teljesítésem:
1. Read a book with purple on the cover
Antoine de Saint-Exupéry: The Little Prince

2. Read a book in the same spot the entire time 
Antoine de Saint-Exupéry: The Little Prince

3. Read a book you meant to read last year
 Angie Thomas: The Hate U Give

4. Read an author's first book
Margaret Rogerson: An Enchantment of Ravens
 Angie Thomas: The Hate U Give

5. Read a book with a non-human main character
Margaret Rogerson: An Enchantment of Ravens

6. Pick a book that has five or more words in the title 
✖ Adam Silvera – History Is All You Left Me

7. Read and watch a book to movie adaptation
Angie Thomas: The Hate U Give

Élménybeszámoló
▶ Örülök, hogy nekiveselkedtem a Reading Rush maratonnak, mert kétség nélkül pozitívan hatott a teljesítményemreHajlamos vagyok húzni halasztani az olvasást, még akkor is ha nagyon érdekel egy könyv, szóval a közelgő vasárnap gondolata ösztönzött, hogy bizony haladjak a kiválasztott olvasmányokkal. Másrészt a moly és a booktube is igencsak motivált, szóval ezer hála minden molyolónak, aki reading rushsal kapcsolatos posztot tett közzé. @Arwennek pedig hatalmas köszönet, hogy létrehozta a maratonnak szentelt zónát és aktívan részt vett a közösségben. Tök jó, hogy megoszthattuk egymással a terveinket, így közös erővel zúzhattuk le az olvasmányokat. 

Dallos Zoltán az Alkalmazottból vállalkozó című könyvében azt tanácsolta, hogy meséljünk az ötleteinkről vagy projektjeinkről másoknak, és jelentsük ki előttük, hogy a következő egy hétben, hónapban, évben megvalósítjuk azokat. Így ott lesz rajtunk az a nyomás, hogy ne csak a levegőbe beszéljünk. Próbáltam én is ezt tenni, posztoltam instagramra és karcoltam molyon is. Persze nem azt mondom, hogy az én nevemet árgus szemekkel kísérik a követők, de az hogy beszéltem róla, arra motivált, hogy minél többet olvassak.

▶ Ugyanakkor a maraton vége felé közeledve már éreztem magamon, hogy inkább a versenyszellem forgatja velem a lapokat, és nem feltétlenül az érdeklődés hajt. Szerettem volna végezni az adott könyvvel, hogy aztán a következőre menjek rá. Ettől függetlenül örülök, hogy végül rávettem magam, hiszen saját magamnak teljesítettem. Olykor jól jöhet egy-egy ilyen kihívás, mert felpörgetett, de az olvasás számomra még mindig egy kellemes kikapcsolódás, amikor is nem kell versenyt vívnom magammal vagy az idővel.


Könyvbeszámoló

Hatalmas hype vette körül, és nálam mindig lutri, hogy a elnyeri-e a tetszésemet az ilyen könyv. De azt kell mondjam, a The Hate U Give teljes mértékben megérdemli a felmagasztalást! Globális és aktuális témákat boncolgat, hiteles köntösben, nem mellesleg nagyon jól kidolgozott karakterekkel karöltve. Angie Thomas neve innentől kezdve nálam garancia a jól megírt karakterekre és történetvezetésre. A film pedig tökéletes kiegészítőjévé vált a könyvnek, nagyon jól dolgozták fel az amúgy is zseniális alapanyagot. Ez a történet sokáig velem marad.

Azért is örülök, hogy részt vettem a maratonon, mert így olyan könyv került a kezembe, amit egyébként nem biztos, hogy csak úgy levettem volna a polcról. Ez pedig A kis herceg, amihez még nem volt szerencsém. Most viszont a lila borító után kutatva döntöttem e mellett a kedves történet mellett, és milyen jól tettem. Bearanyozta a szombat estémet, sikerélménnyel töltött el, és nem mellesleg meghozta a kedvem a klasszikus irodalomhoz.


Az An Enchantment of Ravens tökéletesen illet a nem emberi szereplő kihíváshoz. Margaret Rogerson hangulatteremtésben profi, szinte láttam magam előtt a tündéri világ minden apró részletét. Izgalmas az alapötlet, de több kidolgozottságot igényelt volna. A cselekmény egy idő után háttérbe szorult a szerelmi szál mellett. Sok potenciál volt ebben a regényben, ha több hangsúly kerül a világ körbejárásra, akkor favorit lehetett volna.

Mint látjátok a 6. pontot nem sikerült teljes egészében teljesíteni, mert a History Is All You Left Me-t nem olvastam el az egy hét alatt. Így utólag megfordult a fejemben, hogy lehet vele kellett volna folytatnom és az Enchantment of Ravens helyett. De nem bánom, mert így legalább többféle műfaj megfordult a kezem alatt. 


Ennyi lett volna az én kis beszámolóm. Kíváncsi vagyok, Ti milyen érzéssel és eredménnyel zártátok a Reading Rush hetét. Sikerült új kedvencet avatnotok vagy ért bennetek valamilyen csalódás? Osszátok meg bátran itt vagy molyon! 

Steph Pfeiffer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése