2018. február 10., szombat

Bookhaul - Január

Sziasztok, kedves Olvasók!

Beköszöntött a február, máris átléptünk a 2018-as év második hónapjába. Hihetetlenül rohan az idő, csak kapkodom a fejemet olyan gyorsan elrohant a január. Ám ha itt a hónap vége,  ideje összegezni a havi szerzeményeinket Steph-fel. Úgy gondoltuk, talán kíváncsiak lennétek rá, milyen szerzeményekkel bővült a mi kis kincsestárunk, ezért hoztunk nektek egy-egy képet a januári beszerzéseinkről. Fogadjátok sok szeretettel új polclakóinkat!

Ella szerzeményei


Szóval kezdve az elején, Frank Márton A világ peremén című könyve már megjelenése óta érdekelt engem. Mostanság sok magyar szerzős könyvet olvasok, és be kell, hogy valljam – nem egyszer csalódtam már pozitívan a magyar szerzők regényeiben (csak így tovább magyar írók!). Aki még emlékszik rá, nálunk éppenséggel ez a könyv nyerte a 2017-es magyar borító szépségversenyt, ez is hangsúlyozza milyen igényes munka áll e mögött a könyv mögött. Tudtam, hogy egyszer be kell szereznem, ám álmaimban sem gondoltam volna, hogy lesz akkora szerencsém, hogy éppenséggel engem sorsoljanak ki a kötet blogturnéján – ezúton is szeretném megköszönni a Blogturnéklub-nak fáradhatatlan munkájukat és ezt a csodás nyereményemet. Nagy meglepetés és szuper ajándék volt ez nekem már az év elején.

Kiera Cass nagy rajongója vagyok, a Párválasztó sorozat örök kedvenc marad nálam borító és történet szempontjából egyaránt. Nekem Kiera stílusa nagyon közel áll a szívemhez, minden alkalommal el tud varázsolni mesemondó hangvételével és bájos karaktereivel. Nem volt kérdés, hogy A szirén című könyvnek a polcomon a helye – külön megtiszteltetés, hogy recenziós példányként kaptam ajándékba ezt a gyönyörű könyvet. A borító ismételten mestermű, a téma pedig egyből felkeltette az érdeklődésemet, mert imádom a tengerrel, óceánnal kapcsolatos fantasy történeteket. Majd meglátjuk mi sül ki belőle!

A Maxim kiadó bátran mondhatom az egyik kedvenc könyvkiadóm, már régóta hódolok a munkásságuk előtt. A Dream-válogatásba tartozó regények nálam általában szerető otthonra találnak, már kialakult bennem egyfajta bizalom ezekkel a könyvekkel kapcsolatban. Egyik legújabb címük: Jennifer Niven – Veled teljes a világ. Már olvastam az írónő előző kötetét (Veled minden hely ragyogó), ami bár nem nyerte el teljesen a tetszésemet, a témaválasztása megfogott. Nincs ez másképp a Veled teljes a világ című könyvvel sem, ahol egy elhízott lány találkozását ismerhetjük meg egy arcvakságban szenvedő fiúval. Nagyon izgalmas alaptörténet, kíváncsi leszek, mit hoz ki belőle. Ezt a könyvemet a barátom nővérétől kaptam születésnapomra, innen is küldöm köszönetemet érte. Remek választás volt.

Hogyha időrendi sorrendben szerettem volna haladni, akkor Emma MillsThis Adventure Ends és Rin Chupeco - The ​Bone Witch című könyvével kellett volna kezdenem, ugyanis ők érkeztek meg elsőként hozzám 2018-ban, mondhatni ők az első szerzeményeim az újévben. Idén elhatároztam, hogy szeretnék belekóstolni az angol nyelvű könyvek világába, ezért rendeltem magamnak két igazán motiváló kötetet. Ezt a két könyvet a Bookdepository webshop-jából rendeltem egész jó áron. Remélem, a külcsínhez hasonlóan a tartalom is művészi és igényes lesz.

Mary E. Pearson - A Fennmaradottak krónikái című sorozatára már réges-régóta fáj a fogam. Az első két részt születésnapomra kaptam a kollégáimtól két szelet dobostorta kíséretében, ami extrán megédesítette a születésnapomat, azt a csodás keddi napot. Nem lehetek eléggé hálás, hogy ilyen csapatban dolgozhatok, és amiért így elkényeztetnek engem. Azóta már többen megkérdezték, hogy belekezdtem-e már a történetben – ezért lehet, előreveszem majd ezt a sorozatot a terebélyesre nőtt várólistámon és a közeljövőben egy Az árulás csókja értékeléssel érkezem a blogra. Steph nagyon jókat mesélt erről a trilógiáról, szóval már nagyon izgatott vagyok ezzel a trilógiával kapcsolatban.

Az angol nyelven való olvasás mellett még valamit megfogadtam, mégpedig azt, hogy belekóstolok a kortárs szépirodalomba. A 21. század kiadó és a Libri csoportba tartozó könyvkiadók felhozatala meghozta a kedvem a komolyabb hangvételű történetekhez. Mostanság néha elfog az az érzés YA könyvek olvasása közben, hogy valami vaskosabb témára vágynék, kevés nekem az, amit egy könnyed ifjúsági történet nyújtani tud, ezért úgy gondoltam, ideje szélesíteni a könyveim repertoárját. A szépirodalom szerintem egy olyan műfaj, amire meg kell érni. Ki tudja, lehet nálam most érkezett el ez az időszak? Donna Tartt és Margaret Atwood könyvét a karácsonyra kapott Libri ajándékkártyámmal vásároltam meg, tehát mondhatni megkésett karácsonyi ajándékok; Colson Whitehead kötete pedig spontán ajándék volt a barátomtól – haha, párt választani is tudni kell. És hogy miért pont ezek? Donna Tartt – A titkos története Gabriella Eld ajánlása révén került fel a kívánságlistámra, a másik két kötetre pedig a molyon olvasott vélemények hívták fel a figyelmem.


Steph szerzeményei


Haladjuk akkor lentről felfelé, és nézzük az első öt könyvet. Még január elején néhány hardcover könyvet leakciózott a német amazon, így hát muszáj volt kihasználni ezt a lehetőséget. Ilyen volt például Stephanie Garber – Caraval című csodálatos külsejű könyve. Nem szégyellem bevallani, hogy elsősorban a Caravalt övező nagy hype keltette fel a kíváncsiságomat a könyv iránt. Szinte minden hazai és külföldi csatorna ezt a megjelenést éljenezte, és persze nagy tömegeket vonzott be a gyönyörű külső. A tartalom már megosztónak bizonyult, valaki nagyon szerette, viszont negatív véleményeket is olvastam a történetről. Általában engem elkerül a hype hatása, ennél a könyvnél viszont tényleg érdekel, mi lehet ez a szenzáció. Te melyik csoportba tartozol?

A nagy akció alól az egyetlen kivétel Francesca Zappia – Eliza and Her Monsters című regénye, mely már a megjelenése óta birizgálja a fantáziámat, úgyhogy beadtam a derekam és megrendeltem. A külföldi youtuberek csatornáit bezengte a könyv iránti rajongás, ami engem is egyre inkább a beszerzése felé terelgetett. Sokan Rainbow Rowell Fangirljéhez hasonlítják, bár a vélemények szerint még felül is múlja azt. A közös kapcsolódási pont az írásban és a fanfiction mint műfajban összpontosul, melyek fontos szerepet játszanak a regényben. Az ifjúsági irodalomba tartozik ugyan, azt hallottam, hogy fontos üzenete és mélylélektani elemei is vannak a történetnek. Most már végre az én polcomon is itt van ez a kis csoda, remélem, hogy én is csatlakozhatok majd a rajongói közé.

Julie Buxbaumtól a Tell Me Three Things igencsak random választás volt, mert eddig nem igazán volt tervben, hogy beszerezzem vagy olvassam a könyvet. Viszont tudni kell, hogy vonzanak a levelezésen alapuló sztorik, úgyhogy ez mindenképpen a vásárlás javára szól. Emlékszem, Ellának nagyon tetszett anno, és jókat írt róla a blogon, úgyhogy kíváncsian várom, hogyan alakul a történet. Az viszont biztos, hogy nem mostanában fogom elkezdeni, mert az utóbbi időben olvastam pár ehhez hasonló ifjúsági/romantikus regényt.

Claire Legrand Some Kind of Happiness című könyvére véletlenül bukkantam rá valahol az internet bugyrai közt, úgyhogy nem tudtam, hogy mivel van dolgom. A könyvborító nagyon megtetszett a zöldes árnyalat és a meseszerű összkép miatt, úgyhogy utána is néztem a regénynek. Kiderült, hogy az ifjúsági irodalmon belül a middle grade kategóriába tartozik, ami a 8-12 éves korosztályt célozza meg közönségként. Úgy gondoltam, ideje kicsit más vizekre is evezni, és megismerkedni a gyermekkönyvek szórakoztató világával. Kíváncsi leszek, milyen sajátosságai vannak egy gyermek szemszögéből íródó regénynek, melyben összemosódik a realitás és a fantasy. 

A következő könyv elég göröngyös úton jutott el hozzám, mert többször is lemaradtam róla. Pár hónapja már kinéztem ezt a szép kékséget, de nem csaptam le rá azonnal. Aztán BookDepon a keménykötés nagyon jó áron volt, de elmulasztottam a lehetőséget, mivel hamar véget ért az akció. A német amazon viszont pár napig szintén alacsony áron kínálta ezt a könyvet. Végül Ella rendelése sarkallt arra, hogy végre én is beszerezzem Emma Mills This Adventure Ends című regényét. Egyelőre nem sokat tudok róla, de néha jobb úgy elmerülni egy történetben, hogy alig tudsz róla valamit.

Egyik kedves barátnőmtől kaptam Thomas Harris Red Dragon című krimijét egyenesen Londonból. Ő volt az, aki anno a Hannibal sorozatot figyelmembe ajánlotta, és milyen jól tette! Azóta is nagy szerelmese vagyok a sorozatnak és a színészeknek (főleg Mads Mikkelsennek). A sorozatot megihlető könyveket azonban nem olvastam még, de már régóta szeretném elkezdeni a Vörös sárkány történetét. Fanatikus lévén, már épp ideje lesz elkezdeni a könyvet, ami megihlette a hírhedt Hannibal Lectert.

A középső könyvek bizony nem mások, mint a Harry Potter könyvsorozat első három kötete. Aki olvasta az első TOP 5 Szerda bejegyzésemet, tudhatja, hogy a 2018-as terveim közt szerepel a sorozat beszerzése. Mivel még nem olvastam a Harry Potter könyveket (kivéve az ötödiket), elhatároztam magam, hogy ezen bizony változtatok, és koromtól függetlenül nekivágok a varázsvilágnak. Egy antikváriumtúra alkalmával sikerült egy helyről megvásárolni mind a hármat, így már csak a Félvér Herceg és a Halál ereklyéi hiányoznak a kollekcióból.  

Az a gyönyörű könyv ott jobb oldalon pedig nem más, mint a Stalking Jack the Ripper Kerri Maniscalco tollából. Ez idáig ismeretlen volt számomra ez a könyv, de a borító láttán nem volt több kérdés – meg kellett szereznem ezt a szépséget. A tartalom már csak hab a tortán, hiszen Hasfelmetsző Jack története és a 19. századi angliai színtér önmagában is ígéret egy izgalmas és szórakoztató olvasmányhoz. Mondanom sem kell, hogy melyik fent említett krimisorozatra emlékeztet ez a kötet...(Hannibal the cannibal).

2 megjegyzés:

  1. Úgy látszik, nálatok is termékeny volt az első hónap!❤ Csak így tovább!❤

    VálaszTörlés