2018. február 10., szombat

Olvasd kedvenced kedvencét - Benina #16

Sziasztok, kedves Olvasók

Az Olvasd kedvenced kedvencét rovat eheti számában egy olyan írót hoztunk el, aki a Könyvmolyképző kiadó égboltján ragyogott fel először és aki azóta is újabb és újabb regényeivel kápráztatja el az olvasóközönséget. Mai vendégünk Benina, akinek nevéhez hét kötet fűzödik, közülük legújabb a Mindig és Soha címen jelent meg 2017-ben. Az írónő nagyon kedvesen fogadta a megkeresésünket, hálásak vagyunk, amiért gazdagította rovatunkat.

Köszönjük Benina, hogy elvállaltad a felkérést! 💙



Benina
top 5 könyves listája
...................................................

Borzasztó nehéz öt kedvencet kiragadni a kedvenceim közül! Talán könnyebb dolgom lett volna, ha témánként öt kedvencet sorolhattam volna. Igyekeztem megmutatni az abszolút kiemelkedőket, akik valamilyen módon befolyásolták a világomat, a gondolkodásmódomat, az íráshoz való hozzáállásomat. Minden könyv, melyet elolvasunk, hatással van ránk, éppen ezért volt ennyire nehéz a választás.

Nalini Singh - Egy világ - Két faj - Állandó küzdelem sorozat
Úgy döntöttem, a példaképemmel kezdem. Amikor példaképről beszélünk, elfogultak vagyunk. Illető személy olyan mély hatást gyakorolt ránk, ami belénk vésődik, megmásíthatatlanul, visszafordíthatatlanul. Amikor először olvastam Nalinitől, úgy éreztem, nincs nála jobb. Senkit nem olvastam, aki úgy ki tudja fejezni az érzelmeket, hogy közben illatokról, lehetetlen képekről írjon. Lehetetlen, mégis mindenki számára érthető. A világfelépítései határtalanok, a karaktereit egzaktul ábrázolja, és úgy alakítja a történetet, hogy nincs más választásod, csak szeretni őket. Magával ragad az adott világba, ahonnan eszed ágában sincs szabadulni. Csak remélni tudom, hogy egy nap én is ezen a különleges szinten tudok majd írni. Két sorozatát olvastam: Angyali vadász és az Egy világ-Két faj-Állandó küzdelem. Mindkettő tökéletesen egyedi, és jól felépített. Utóbbi mégis jobban a szívemhez nőtt, bármikor képes vagyok újraolvasni a mentálokról és alakváltókról. Megtanultam, hogy egyetlen történetben sem léteznek végletes karakterek, mindenki okkal teszi, amit tesz. Kivéve a pszichopaták…

Daniel Keyes - Virágot Algernonnak
Ezt kötelező olvasmánnyá tenném, mindenkinek olvasnia kellene. Ez a könyv felkarol, amikor nem hiszel magadban, és hitet ad. Megtanít, amikor már azt gondolod, mindent tudsz. Megríkat, közben boldoggá tesz. Hiába írt olyan véget Keyes, ami elkeserítő, kiábrándító, mégis felemelőnek érzem. Ez a könyv kortalan és jellemépítő. Bepillantást enged, hogy bánnak a csökkent értelmi képességű emberekkel, ahogy abba is, miként tudunk segíteni nekik. Nem az a végső cél, hogy mindenkit meggyógyítsunk, hanem az, hogy emberségesen bánjunk azokkal, akik másképp látják a világot, amelyben együtt élünk. Ahogy mindenki, aki végére ér a könyvnek, úgy én is ellenállhatatlan késztetést éreztem, hogy igenis vigyek virágot Algernonnak, megöleljem Charlie-t, és megemeljem képzeletbeli kalapom Keyes előtt.

Jeaniene Frost - Első lobbanás
Frost számomra hasonló, mint Nalini. Éppen úgy megragad, de nem a különlegesen érzékletes leírásaival. A világfelépítés nála is egyedi és egzotikus, és imádom, de nem is ezzel nyert meg magának. Frost zseniálisan alakítja a karaktereit, valamint azok kapcsolatait. Első ránézésre erős női karakter, mégis megbújik a kemény páncél alatt egy érzékeny forma, amit a férfi képes meglátni. Kiszámítható, mivel mindenki tudja, ki kivel lesz, mégis, ahogy végigviszi, szerintem fantasztikus. Olvastam az első részt magyarul, a másodiknak muszáj volt nekilátnom angolul. Nem vagyok perfekt, nyelvvizsga nélkül elég lassan haladtam vele, de megérte. 

Charles Dickens - Karácsonyi ének
Ez szintén klasszikus, és szintén mindenkinek olvasnia kell. Rengeteg feldolgozását láthattuk filmekben, rajzfilmekben, mégis ez az eredeti, nincs ennél jobb. Igazi jellemépítő könyv, ahogy egy igazán szemét főgonoszra ráuszítják a múlt, jelen és jövő szellemeit, hogy felpiszkálják abból a tévképzetéből, miszerint övé a világ, és ez örökké így is marad. Sok-sok emberre ráférne ilyen „jótétemény”.

Julia Quinn - Bridgeton család sorozat

Szeretem a középkori, történelmi romantikus könyveket. Ez nem afféle vallomás, hanem tény. Abszolút kedvencem a Bridgerton család második része: A vikomt, aki engem szeretett.
Emlékszem, amikor először fogtam a kezembe ennek a sorozatnak az első részét, idegenkedtem, túl sziruposnak, habosnak tűnt, amit viszont a legkevésbé sem kedvelek. Aztán elkezdtem olvasni, és azon kaptam magam, hogy kuncogok… Kuncogok! Én! Tovább olvastam, mert rájöttem, hogy olvasás közben nevetni jó. A testvérek annyira igaziak voltak, jó volt olvasni róluk, különösen Kate-ről és Anthonyról, meg a kutyáról és a vizes jelenetről, aminél tényleg jól szórakoztam. Elismerem, hogy a sorozat első öt része jobban lenyűgözött, mint a továbbiak, mégis kedves a szívemnek a teljes széria.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése