2018. január 31., szerda

Top 5 Szerda - #5 Rejtett kincsek a kedvenc műfajunkban

Sziasztok Látogatók!


Köszöntök mindenkit a hónap utolsó napján. Mivel éppen szerdára esett ez a jeles nap, újabb listával jelentkeznek a topötös bloggerek. E heti témánk azokat az általunk kedvelt könyveket célozta meg, amiket elkerült az a bizonyos nagy hype. Az izgalom abban rejlik, hogy a kedvenc műfajunkban kellett kutakodnunk. Bevallom, egy kisebb falba ütköztem a kedvenc műfajom meghatározásánál, így végül a statisztikára hagyatkoztam. A molyos olvasmánylistámon szereplő könyvek zöme a YOUNG/NEW ADULT műfajába tartozik, így hát ebből a két stílusból csipegettem.
🗓 Fogadjátok szeretettel utolsó januári bejegyzésemet. 🗓
Steph Pfeiffer
.....................................................................................................................................................................

Zakály Viki – Egyszeregy
Magyar írók közül Zakály Viki neve számomra örök kincs, mégis úgy gondolom, hogy az általa írt könyvek nem örvendeznek nagy popularitásnak. Harmadik kiadott könyve, az Egyszeregy szerintem a magyar new adult műfaj egyik kiemelkedő alkotása, mégsem lett igazán felkapott. Humoros, mégis komoly témákat feszeget, és a romantikus tartalom mellett nagyon jól felépített cselekménye van. Attól függetlenül, hogy a folytatás nem nyerte el a tetszésemet, az Egyszeregy még mindig közel áll a szívemhez.{könyvértékelő}


Szirmay Ágnes – Szerelemre castingolva
Magyar fronton még Szirmay Ágnes az, aki teljesen megvett magának a Szerelemre castingolva ifjúsági regényével. A Tilos az Á kiadó talán nem tartozik a legnépszerűbb magyar kiadók közé, ezzel a kötettel szerintem nagyon fején találta a szöget. A fiatalos lendületű és könnyed történet garantált szórakozást nyújt egy kis humorral és romantikával megfűszerezve. Na, meg persze a színészkedés, mint alapszituáció is feldobja az egész történetet. {könyvértékelő}


Karen M. McManus – One of Us Is Lying
Külföldi vizekre evezve meg kell említenem az itthon még talán kevésbé ismert One of Us Is Lying című regényt. Ez a könyv a suspense/thriller műfaját súrolja, de többek között ifjúsági regényről van szó. Adott egy középiskolai színtér négy diákkal az élen, akik gyanúsítottak egy az iskolában történet haláleset ügyében. Az ő szemszögükből követjük az eseményeket, miközben egyre több titok a felszínre kerül. Bár nem világmegváltó a sztori, én nagyon ajánlom, ha egy kis nyomozásra és szórakozásra vágysz. {könyvértékelő}

Brigid Kemmerer – Letters to the Lost
A Letters to the Lost című young adult regény nem kavart nagy port sem külföldön, sem itthon, viszont én felfigyeltem rá, elsődlegesen a szép borító miatt. A történetben fontos szerepet játszik a levelezés, amit két problémával küzdő fiatal folytat egymással. Nem tudnak egymás kilétéről, míg te, olvasó végig tudod, hogy ki kicsoda. Nemrégiben olvastam Kelly Oramtől a Cinder & Ellát (vagyis hallgattam), valamilyen szinten ahhoz tudnám hasonlítani. Bár ez a történet kicsit sötétebb hangulatú, szerintem szép és elgondolkodtató sorok vannak benne, amiét megéri.


Ruta Sepetys - Kalitkába zárt álmok
A Kalitkába zárt álmok kivételt képez a műfaj alól, de ezt a könyvet szeretném még a rejtett kincseim közé sorolni. Egy csere útján jutott el hozzám a történet (köszi, Ella), melyről előzetesen azt hallottam, hogy semmiről nem szól igazán. Talán nem dúskál akcióban és izgalmakban, de én még mindig emlékszem arra a különleges atmoszférára, ami körül lengte a fejezeteket. Ruta Sepetys másik két regénye népszerűbbnek tűnik, viszont engem ez a kötet elvarázsolt. 

molyolók, top-ötök moly zóna 
eredeti kiírás goodreads

Nektek mely könyvek lapulnának a kincsesládátokban?
 Jövőhéten találkozunk újra itt, ugyanekkor, ezennel a februári témával.
Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése