2018. június 16., szombat

Olvasd kedvenced kedvencét - Papp Dóra #20

Szép estét az ide tévedő Olvasóknak! 

A mai nap sikerült összeállítanom az Olvasd kedvenced kedvencét című rovat következő számát, aminek a célszemélye ezennel nem más, mint Papp Dóra. A fiatal írónő legújabb könyve nemrég jelent meg egy gyönyörű borítóval - ha már láttad, biztosan te is megcsodáltad Bolyongó című kötetét. Ez lesz Dóra harmadik könyve a Ciceró kiadó gondozásában a két részes Tükörlelkek sorozat után. Hogyha szereted az ifjúsági irodalmat, vess egy pillantást Dóra könyveire! Ám most engedjétek meg, hogy Ő ajánljon nektek öt könyvet a személyes kedvencei közül.

Köszönjük, Dóra, hogy elfogadtad a felkérésünket! Hálásak vagyunk! 



Papp Dóra

top 5 könyves listája
...................................................


J. R. R. Tolkien - A szilmarilok
Ha kedvenc könyv, akkor mindig A szilmarilok jut először eszembe. Ez nálam valahogy alapvető. Az egy dolog, hogy A Gyűrűk Ura elvarázsolt kistini koromban, amikor először olvastam, ám ha ki kell emelnem egy művet Tolkien munkásságából, A szilmarilokat, Középfölde eredet- és őstörténetét választom, mert telis-tele van csodás, mesés történetekkel, barátságról, áldozatról, önfeláldozásról, háborúkról, szerelmekről. Mégis, inkább azért ez a történetválogatás a favoritom, mert sokadik olvasásra is elámulok azon, Tolkien professzor milyen alázattal alkotott, mennyi időt és energiát fektetett abba, hogy kidolgozza a fiktív világát, az ott élők kultúráját, mitológiáját, akár ma is megtanulható, konkrét nyelvtannal, szókinccsel rendelkező nyelveit. A tündenemzetségek esküjéről, átkáról, háborúiról szóló történet, A szilmarilok szövevényes cselekménye egyszerre inspiráló, motiváló és szórakoztató számomra.


Neil Gaiman - Kilátás az erkélyről
Gaimantől nem regényt választok, hanem a non-fiction kategóriás esszégyűjteményét, ami a Kilátás az erkélyről címet viseli. Nehéz szavakba öntenem, milyen sokat jelent számomra ez a könyv, mennyit segített íróként. Miközben Neil gondolatait olvastam az írásról, a könyvek fontosságáról, az írói létről, kicsit úgy éreztem, nem vagyok egyedül. Egy olyan ismert szerző, mint Gaiman, kezdő író korában - sőt, még ma is - hasonló kihívásokkal néz szembe, mint én. A zene, a művészet, a sci-fi és fantasy írók iránt érzett őszinte rajongása és szeretete, ahogyan ír róluk, szintén magával ragadó. Sokat merítek Neil Gaiman világnézetéből, az alázata az írással kapcsolatban szintén lenyűgöz és motivál.

Duff McKagan - It's so easy
Ha már motiváló személyiségek, akkor a Guns N' Roses basszusgitárosa, Duff McKagan. Zenemániás vagyok, félig zenész családból származom, rockzenén nőttem fel, a zenekarokról írt vagy zenészek által írt könyvek igazi csemegék számomra. De amikor elolvastam Duff könyvét, dobtam egy hátast. Az ő élettörténete megmutatta, hogyan lehet a nulláról újrakezdeni mindent, akkor, amikor már jócskán betöltötted a harmicat, de a tested és lelked idejekorán belefáradt a mérgező sztáréletbe. Mindig újra lehet kezdeni. Duff élvezhetően, jól ír, szeretem a stílusát. Ennek talán köze van ahhoz, hogy felnőtt fejjel, miután kitisztult, tudatosan nekiállt olvasni, bepótolta a suliban elhanyagolt kötelezőket, egymás után falta a könyveket. És a végén belőle is íróféle lett. Abszolút motiváló a könyve, jó érzéssel tölt el, amikor fellapozom.


J. K. Rowling - Harry Potter és a Főnix Rendje
Rowling és a Harry Potter azért nem maradhat ki, mert hardcore rajongó vagyok, a Harry Potteren felnőtt generáció oszlopos tagja, aki az utolsó rész megjelenésekor ott toporgott éjfélkor a Tescóban a tesójával együtt. Amikor fél egykor kihozták a könyveket, elsőként csórtunk el egy példányt a stócból. Rowlingtól sokat tanultam. Az ötödik rész a kedvencem, többek között azért, mert Harry ebben a részben hozza meg a döntést, hogy az nem mehet úgy tovább, amit maga körül lát, és ennek érdekében több társával is összefog (nem csak a két legjobb barátjával), akikkel együtt tudatosan lázad a jó cél érdekében. 


Marcus Aurelius - Elmélkedések
Az ókori Róma filozófus császára, Marcus Aurelius igen kiemelkedő egyéniség, ösztönző, motiváló gondolatokkal. Korántsem száraz, inkább logikus a világnézete és a felfogása. Közel érzem magamhoz a gondolatait, és az Elmélkedések című mű, ami összefogja őket, hasznos könyvecske a mindennapokban, ha úgy érzem, eltévedtem, vagy össze vagyok zavarodva. Próbálok minél több filozófustól olvasni, de eddig Marcus Aurelius gondolatai hatottak rám a legjobban. Ha a tini énem tudná, mennyire rákaptam az önismeretre, amit a filozófián és pszichológián keresztül tudok elérni, megérteni és gyakorolni, nagyot nézne, hogy mégis mit művelek. Csak annyit mondanék neki: fejlődöm!

Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése