2016. december 15., csütörtök

Gombos Tünde - Szerelemtánc

Gombos Tünde
Szerelemtánc
Fülszöveg
Mit tennél, ha találkoznál a szerelemmel? És vajon mit tesz Dávid, aki Budapest szívében önként vállalt magányban él?
Képes ledönteni a saját maga által hosszú éveken át felépített falakat, vagy mindörökre szomorú múltja rabja lesz? Van-e elég bátorsága, hogy kockáztasson, és felvállalja akár a csalódás lehetőségét is, a boldogság váratlanul megcsillanó reményében?
Mi helyes és helytelen, mi tisztességes és tisztességtelen, mi lehetséges és mi lehetetlen? Miközben végighaladunk Dáviddal a válaszkeresés és döntés nehéz útján, észrevétlenül beszippant bennünket ez a szívet melengető történet.
Gombos Tünde megindító regényében egy huszonhét éves, végtelenül szomorú fiú bőrébe bújhatunk, aki egy angyali találkozás után lassacskán megbizonyosodik róla, hogy neki is jár a boldogság.

Véleményem

Ha őszinte szeretnék lenni, én ezt a könyvet elsődlegesen a fantasztikus borító miatt rendeltem meg. Igen, jól sejtitek, totál borítómániás vagyok, elismerem (mea culpa). De egyszerűen annyira jó érzés ránézni egy ilyen csodaszép magyar regényre… pont ez hiányozna az én „kis” polcomról? Nem! Emellett az elmúlt időben kimondottan keresem a magyar szerzők könyveit, mert szeretnék egy kicsit megismerkedni a magyar kortárs irodalommal, eddig erre nem igazán volt lehetőségem. Tehát adott egy gyönyörű könyv és egy izgalmas fülszöveg, mindez az Álomgyár kiadótól, akiktől ez az első regényem. Izgi!

Főszereplőnk, Dávid élete mélypontjáról kezdi el mesélni életét a jelen és múlt eseményeinek párhuzamos ismertetésével. A két idősík szépen kiegészíti egymást. A múltbeli emlékek rendkívül izgalmasak, hiszen ezek révén ismerjük meg igazán főszereplőnk belső világát, életútján és tragédiáin keresztül. Bár a regény csupán pár hónapot ölel fel, a visszaemlékezések révén éveket töltünk Dáviddal, aki bensőséges hangnemben szólít meg minket. A főszereplő számomra egyszerre volt sajnálatraméltó és vicces, ami nagyon érdekes párosítás. A saját kínjaiból viccet fabrikáló fiú narratívája nem nyomasztó, sokkal inkább kedves, őszinte, jókedvű. És ez nekem rendkívül tetszett, én megszerettem Dávidot saját zsibbadtságával és magányával. 😛

A regény nem csupán magyar Írónő tollából származik, de a történet helyszíne is éppen Budapest, ahol én lakom. Tehát nekem nagyon sok pluszt jelentett, hogy ismertem a regényben előkerülő helyszíneket: a Margitszigetet, Normafát, Margit hidat… Olyan gyönyörű városban élünk itt Budapesten, miért nem születik több történet itt? No, de hálás vagyok Gombos Tündének, amiért ő ezt megtette. Nekem nagy élményt nyújtott.

A város díszletében ismerkedik meg Dávid Liliennel, a kiismerhetetlen gimnazista lánnyal, aki könnyedségével és őszinte kedvességével elindít valamit a fiúban. Mondhatni reménysugárként világítja be Dávid sötét életét. És innentől indul egy lassú, ám annál izgalmasabb lelki fejlődés, ami nekem személy szerint tetszett. Nem mondanám, hogy a regény innentől mozgalmas, mert nagy részét a gondolati kalandozások teszik ki. Betekintést nyerünk Dávid és az anyukája közötti szoros kapcsolatba, ami szerintem irigylésre méltó. Örülök, hogy végig középpontban van a család intézménye. A mai regények ezt a témát szeretik elhanyagolni és elintézni pár sablonnal a karakterek családi hátterét, szóval ez újabb plusz pont nálam.



Nekem, a párbeszédek szerelmesének úgy tűnt, kicsit szűken mérték a diskurzusokat, de ez nem számít zavarónak a történet szempontjából. Ami viszont ténylegesen zavart az a szöveg tagolása. Úgy gondolom a regény szövege bőven elbírt volna még több tagolást, itt gondolok a bekezdésekre és a fejezetekre bontásra, mert a sztoriban egyetlen fejezettel sem találkozunk. Az egész regény egy nagy betűhalmaz, ami egy pillanatra sem szeretné elengedni az olvasót. Én nem szeretem az ily módon megírt történeteket, úgy gondolom, a struktúrába foglalás hozzátartozik a kész regényhez. Persze lehet velem vitatkozni, biztosan vannak olyanok, akiknek ez teljesen rendben van. Nem szeretnék velük összeveszni. 😇 Azonban fontos megjegyeznem, hogy emellett a fogalmazásmód nagyon szép volt, igényes és ötletes. Öröm volt olvasni az Írónő stílusában. 

A regényben megjelenik a Karácsony is 🎄, aminek nagy jelentősége lesz a fiú életében, ezért úgy gondolom, mindenkinek, aki érdeklődik ez iránt a könyv iránt, most lenne a legalkalmasabb beszerezni és elolvasni. Ez egy tipikus karácsonyi regény, ami felmelegíti a lelkünket a zord időben. Együtt olvadhatunk fel Dáviddal és ismerhetjük meg a kedves kis Lilient. Mély gondolatok, érzelmek és kedves karakterek jellemzik a történetet. Mi mást kérhetnénk a meleg kandalló melletti kalandozásainkhoz? Ha eddig esetleg bizonytalan voltál a könyv megvételében, szerintem nyugodtan szavazz bizalmat az Írónőnek. Nem fogod megbánni! Köszönöm az élményt, amit az Írónőtől kaptam (karácsonyra)! 💜

Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése