2017. március 22., szerda

Liebster Blog Award



Mi is tulajdonképpen ez a díj?
A Liebster Blog Award díjat bloggerek adják bloggereknek. Eredetileg Németországból indult azzal a céllal, hogy jobban megismerjük a kezdő bloggereket és új blogok felfedezésére ad lehetőséget. Először ismertetni kell a szabályokat, utána a kitöltésnél különböző kérdésekre kell majd válaszolni, amit az előző díjazott adott meg. Végül meg kell majd adnunk a saját kérdéseinket és megjelölni az általunk követett bloggereket, akiknek odaadnánk ezt a díjat :)

Szabályok:
1. Ismertesd a szabályokat! (a következő négy pont összefoglalja lényegében)
2. Nevezd meg, és linkeld be, akitől kaptad a díjat és köszönd meg neki!
3. Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!
4. Tegyél fel 10 kérdést!
5. Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod a díjat!

Köszönöm szépen a jelölést @FairyDust-nak a Missreaders blog szerkesztőjének! :)

         Válaszaim         

Mennyi időbe telik mire megírsz egy kritikát?
A kritika megírása általában egy és két óra között szokott meglenni, emellett a képek keresése és megszerkesztése a szerkesztéstől függően körülbelül egy, maximum másfél órát vesz igénybe. Ezután általában félreteszem az elkészült szöveget, és pár nap múlva újra elolvasom, korrektálom, esetleg hozzáteszek még pár gondolatot. Tehát nekem sok időt vesz igénybe egy bejegyzés összerakása képekkel, szöveggel együtt.
Mi alapján választod ki, mi legyen a következő olvasmányod?
Mindig nagyon izgatott vagyok, amikor új könyvet kell kiválasztanom a polcomról, mert rengeteg olvasatlan van még fent. Általában nehezen döntök, kivéve akkor, ha könyvtári könyvekről van szó, mert ott a határidő gondoskodik helyettem a rangsorolásról. Azonban saját könyvek esetén már kevesebb a támpont, ezért általában végigfuttatom a tekintetem a könyvespolcon, és megvárom, amíg az egyik kötet magára vonzza a figyelmemet és „meggyőz”. De olyan is előfordult már, hogy megkértem a barátomat, hogy válassza ki a következő olvasmányomat, mert én képtelen voltam dönteni.

Honnan jött a blogod neve?
A blog ötlete hamarabb megvolt, mint a neve. Tehát külön feladat volt egy olyan nevet keresni, ami tükrözi azt a világot, amit én fel szeretnék építeni a kis „blogkuckómban”. Azt már a kezdetektől tudtam, hogy olyan címet szeretnék, ami köthető az éjszakához, mert legtöbbünknek csak éjjel van ideje olvasni, illetve ez az egyetlen napszak, amikor nem háborgatnak minket, molyokat. Emellett szerettem volna egy kis romantikát/varázslatot csempészni a névbe, ezért több ötletet mérlegelve végül a My Moonlight Library maradt, ami egyben hangulatos és egyszerű név szerintem. Remélem, az olvasók figyelmét is felkelti majd ez a név.
Hogy kezeled a negatív kritikát?
A negatív kritika, ha őszinték szeretnénk lenni, senkinek sem a kedvencei. Úgy gondolom, jól viselem a kritikát, hogyha építőjellegű és látok benne rációt. Azokkal a kritikákkal, amikből rosszindulat sugárzik vagy szubjektívnek érzem, igyekszem nem törődni és hamar rövidre zárni. Erre példa lehet egy régebbi blogomon történt eset. Pár évvel ezelőtt, az egyik saját regényem blogján egy designváltást követően azt a chat üzenetet kaptam, hogy „végre leváltottad a design-t, az előző ronda volt”. Én ugyanannyi időt öltem bele a képszerkesztésekbe és nekem személy szerint ugyanannyira tetszett a két kinézet, ezért nem tudtam magamat okolni, amiért egyetlen embernek nem nyerte el a tetszését. És persze a közlés módszerével is problémáim voltak, ezért nem vettem komolyan.

Olvasol idegen nyelven, ha igen milyen nyelven?
Nem, sajnos még nem tartok ott, hogy angolul olvassak.
Mi a véleményed az ebook olvasókról?
Nekem is van ebook olvasóm, viszont sajnos nem igazán használom. Én a nyomtatott könyvmániások közé tartozom, és szerencsére módomban is áll megvenni a köteteket, így hamar a szekrény mélyére került az ebook olvasóm. Viszont azoknak, akik nem szeretnének ilyen sokat költeni könyvekre és könyvespolcokra teljesen érthető módon, azoknak szerintem egy zseniális megoldás lehet. Éljen a modern technológia.

Mennyire befolyásol a borító kinézete a könyvválasztáskor?
Hihetetlenül orbitálisan nagyon! Ez a másik mániám: a borítók. Például a Ne érints trilógiát csakis a fantasztikus borítók miatt folytattam, és nagyon örülök, hogy végül így tettem, mert a trilógia végére nagyon megkedveltem a történetet. Egy átlagos borítójú könyv sokkal nehezebben jut el hozzám, mint a szép borítós, annyi szent. Tudom, hogy nem a borító a fontos, de egyszerűen nem tudok elmenni egy varázslatos borító mellett!
Szeretsz könyvtárba járni? Ha igen miért, ha nem miért?
Igen, szeretek könyvtárba járni, mert rengeteg olyan könyvet találok ott, amit nem feltétlenül vennék meg a boltokban, ám szívesen adnék neki egy esélyt. Volt már olyan könyv, amit harminc oldal után visszavittem, mert egyszerűen nem éreztem a magaménak a nyelvezetet és a regény kezdete sem keltette fel az érdeklődésem. Úgy gondolom, ez egy nagy előnye a könyvtári könyveknek: könnyen kísérletezhetünk, bármikor visszavihetjük a rossz választásnak bizonyult könyveket és kellemes meglepetések is érhetnek egy kevésbé vágyott könyv kapcsán. Úgy gondolom, minden könyvmolynak érdemes lenne tagságot váltani egy könyvtárba!

Mi a véleményed a könyvek kölcsönadásáról? Volt már valamilyen negatív tapasztalatod?
Ritkán adok kölcsön könyveket, mert nem sok ismerősöm olvas. Szerencsére még nem volt negatív tapasztalatom ilyen téren. Én általában csak olyanoknak adok kölcsön könyvet általában, akikben megbízok, talán ezért nem ért még csalódás ilyen téren. Megtartom jó szokásom!
Általános iskolában és gimnáziumban elolvastad a kötelezőket?

Általános iskolában az összest kiolvastam, viszont a középiskola már más tészta volt. Én gimnáziumba jártam és nálunk az irodalom tanár körülbelül tíz-tizenöt kötelező olvasmányt adott fel a nyárra, ami éppen annyi volt, amennyit nem tudtam elolvasni abban a három hónapban. A kötelező olvasmányok körülbelül hetven százalékát olvastam el, és olyanok is akadtak, amiket csak félig sikerült érdeklődés hiányában (pl. Stendhal – Vörös és fekete). Ne, ne! Csak Stendhalt ne.

Jelölteim
@vikcs a Könyvmánia blog kedves szerkesztője
@Amalthya az Enchanted by Pages blog drága szerkesztője

Kérdések: 
1. Hogyha író lennél, milyen műfajban írnál a legszívesebben? Miben próbálnád ki magad?
2. Melyik könyvet ajánlanád annak az embernek, aki elmondása alapján nem szeret olvasni? Melyik regény győzhetné meg őt az ellenkezőjéről?
3. Melyik a kedvenc könyvborítód? Kérlek csak egyet válassz és csatold a képét!
4. Honnan számrazik a blogod neve, honnan jött az ötlet?
5. Milyen hobbijaid vannak az olvasás mellett?
6. Melyik volt a kedvenc kötelező olvasmányod általános iskolában és gimnáziumban?
7. Milyen indíttatásból kezdtél el blogolni, a blogon megosztani a véleményed a könyvekről?
8. Hány könyvet tervezel elolvasni idén?
9. Melyik könyves férfikaraktert hívnád el egy randevúra?
10. Melyik női karakterrel kötnél életre szóló barátságot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése