2020. március 3., kedd

Évösszegző #4 - 2019 kedvenc könyvei

Sziasztok,

jöjjön egy újabb Évösszegző!
Örömmel tekintek vissza 2019-re, mert ezidáig ez volt a legproduktívabb évem olvasás terén, és volt szerencsém néhány kiemelkedő kötethez. Míg egy héttel ezelőtt a tavalyi év csalódásairól számoltam be Nektek, a mai bejegyzés a kedvenc olvasmányaimról szól. Nem tudtam kizárólag egyet választani, ezért összegyűjtöttem a top 5 favoritot.
Nektek mely könyvek kerültek a kedvencek közé?


Julie Buxbaum: Tell Me Three Things
Mai napig örömmel gondolok vissza a Tell Me Three Things-re, ugyanis ez a történet a maga cukiságával és könnyedségével belopta magát a szívembe. Emlékszem, hogy egy nap leforgása alatt elolvastam a könyvet, annyira magába szippantott. Szimpi volt a főszereplő leányzó, a baráti társaságot is nagyon megkedveltem. Ja és a love interest szerelmem lett örökre. Szívből ajánlom, ha egy szívmelengető, könnyed ifjúsági romantikára vágysz.
Brigid Kemmerer: Call It What You Want
Brigid Kemmerer még egyszer sem okozott csalódást a ya regényeivel, a Call It What You Want pedig egyenesen az eddigi legnagyobb kedvencemmé vált. Nagyon hitelesen mutatja be a két tinédzser életében lévő kríziseket, és több elgondolkodtató témát boncolgat a lapokon: milyen hatással van szüleink élete sorsunkra vagy erkölcstelen-e bűnözni a jó ügy érdekében. A szerelmi szál pedig szépen lassan bontakozik ki. Teli találat ez a regény, egyszerűen nem bírtam letenni. Ha egy komplex ifjúsági történetre vágysz, olvasd el!
Amie Kaufman – Jay Kristoff: Illuminae
Az Illuminae körüli rajongás csak évekkel később ugyan, de hozzám is elért 2019-ben. Nem meglepő, ha azt mondom, ez volt az eddigi legkülönlegesebb olvasási élményem. A könyv vizuális kivitelezése valami elképesztő, de nagyra értékeltem, hogy a rendhagyó formátum nem vitte el a történetet, a cselekmény szilárdan megállja a helyét önmagában is. Ebben a könyvben minden megvan, ami kell: akció, háború, dráma, humor, szerelem és egy mesterséges intelligencia, ami az egyik kedvenc karakteremmé vált.
Leigh Bardugo: King of Scars
A 2019-es évet Leigh Bardugo neve tette igazán egyedivé. Nagyon nehéz egyetlen könyvet kiemelnem a Grishaverzumból, mert a világ, a mágia és a karakterek számomra mind a hat könyvet emlékezetessé tették. Ha mégis választanom kellene, a King of Scars-t választanám, mert bár korántsem tökéletes a kötet, ez váltotta ki belőlem a legtöbb érzelmet. Nikolai és Nina mindig is a kedvenceim voltak, Zoya ebben a részben pedig istennő státuszba lépett nálam, imádtam a karakterét.
Marie Rutkoski: The Winner's Crime
Kétség kívül a Winner's Crime volt 2019 legnagyobb meglepetése. Erre a könyvre azóta sem találok szavakat, pedig már hónapok teltek el az olvasása óta. Az első kötet után egyáltalán nem számítottam rá, hogy ilyen komoly irányt vesz a sztori, és hogy ilyen hatással lesz rám a cselekmény. A dráma és a feszültség tetőfokára hág ebben a részben, konkrétan végig görcsben állt a gyomron, annyira izgultam a karakterek sorsáért. Nagyon megszerettem a két főszereplőt, a sorozat pedig az egyik örök kedvencemmé vált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése