2017. április 22., szombat

Kávé Book Tag


A napokban kaptam meg a Kávé Book Tag-et a drága kávémániás Annie-től, amit ezúton is szeretnék megköszönni neki! Nagyon aranyos vagy, hogy gondoltál rám! 💜Igazából nehezebb volt megválaszolni a kérdéseket, mint azt eleinte gondoltam, de végül sikerült mindenre találni egy könyvek vagy történetet. De megizzadtam rendesen! 😓Az én kiválasztottam a kedves Amalthya lenne, az Enchanted by Pages (http://enchantedbypages.blogspot.hu/) című blog szerkesztője. Hajrá Amalthya! 💛

1. Fekete - Mondj egy sorozatot, amiben mindenkinek nehéz elmerülni, kivéve a hardcore rajongóknak!
Sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, de nem emlékszem, hogy találkoztam volna már ilyen kötettel. Meglehet, hozzám csak a széles körben elterjedt és népszerű regények jutnak el – ebben lenne is ráció – szóval nehéz erre válaszolni. Talán az olvasott regényeim közül Amy Kathleen Ryan - Ragyogás 💜 trilógiája az, amibe kevesen mernek belevágni a borító alapján, azonban nagyot téved az, aki úgy gondolja, Amy könyve egy vaskos sci-fi, tele érthetetlen kifejezésekkel és idegen élethelyzetekkel.


2. Borsmentás mocha - Mondj egy könyvet, ami télen vagy az év egyik ünnepi időszakában sokkal népszerűbb, mint máskor!
Bár én magam még nem olvastam ezt a könyvet, de remélhetőleg Szurovecz Kitti - Hópelyhek a válladon 💝 című kötete ilyenné válhat sokak számára a kedves kis havas, szíves borítójával, ami felidézi a telet és annak minden szeretetteljes momentumát: a családi vacsorákat, édes süteményeket, téli szerelmeket. Ezen kívül nem igazán tudok róla, hogy itthon lennének ilyen hagyományok, de jó lenne kialakítani egy ilyet.


3. Forró csokoládé - Melyik a kedvenc mesekönyved?
Őszintén szólva nincsen kedvenc mesekönyvem, hiszen mesekönyveim sincsenek isten igazából. Viszont kedvenc Disney mesém az van, ami nem más, mint: Ariel, a kishableány. 💚 Lehet egyszer érdemes lenne elolvasnom az eredeti mesét, bár azt hallottam elég drámai a végkimenetele… Vajon érdemes lenne elolvasni és lerombolni vele a gyerekkori élményeimet és rajongásomat? Meglehet, inkább nem. 😌


4. Dupla eszpresszó - Mondj egy könyvet, ami az elejétől a végéig lekötött és letehetetlen volt!
Több ilyen könyvet olvastam már, ebből a két legemlékezetesebb: Marie Lu – Legenda trilógia és Ruta Sepetys – Árnyalatnyi remény. Az előbbiben inkább az izgalmas cselekmény, az Írónő által felépített feszültségtől vibráló disztópikus világ és társadalmi kereteik fogtak meg, míg az utóbbiban a történet valódisága, kegyetlensége, vérfagyasztó jelenetei és persze érzelmi gazdagsága.  Mindenkinek ajánlom ezeket a köteteket, a kortárs irodalom tagadhatatlan kincsei. 💗

5. Starbucks - Mondj egy könyvet, amibe úton - útfélen beleütközöl!
Mostanság több könyv is van, amibe többször futok bele, mint kellene. Az egyik Baráth Viktória Első tánc című könyve, ami nálam nem aratott osztatlan sikert az én legnagyobb szomorúságomra, illetve az Athenaeum kiadó új debütáló regénye, az Antilányregény Mona Awad tollából, ami egyelőre vegyes érzelmeket kelt az olvasókban az Első tánccal együtt. Ha más nem, a hype nagyon jól sikerült mind a két könyv esetében, ami nem kis szó a marketing szempontjából. Valamit tudnak ezek a kiadók! 🙈


7. Hoppá! Véletlenül koffeinmentest kaptam - Mondj egy könyvet, amitől többet vártál!
Nagyon nagy Garabonc fan vagyok, és voltam abban az időben is, amikor Kristin Cashore – Keserkék című zárókötete megjelent. A trilógia első és második része megfogott, ezért már izgatottan vártam a harmadik mesterművet, azonban hamar az arcomra fagyott a vigyor, amikor realizálódott bennem, hogy a harmadik kötetben a politikáé a főszerep. Persze a regény így sem lett rossz, de…

8. A tökéletes keverék. Mondj egy regényt vagy sorozatot, ami keserédes volt, de végül is elégedetten tetted le!
Azt hiszem, erre a legjobb választás Tahereh Mafi - Ne ​érints 💕 című könyve. Egyrészt tetszett az alapötlet, hogy a főszereplő az érintésével öl, ezért már idejekorán megtapasztalja az elszigeteltséget. Tetszettek a fordulatok, a mozgalmasabb jelenetek. Ám ott bujkál az a „de”. Voltak pillanatok, amikor egyszerűen torkig voltam az önsanyargatással és önsajnálattal, amire bár szereplőnknek megvolt az oka, mégis idegőrlő volt olvasóként megtapasztalni. Keserédes olvasmány volt számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése