2017. augusztus 26., szombat

Olvasd kedvenced kedvencét - Dawn Silver #1

Sziasztok, kedves Olvasók! Most egy új rovattal érkeztem, az Olvasd kedvenced kedvencét című bejegyzés-sorozattal, aminek köszönhetően egy kis betekintést nyerhetünk magyar íróink kedvenceibe. A rovat keretei közt új és ismert magyar írókat fogok felkérni arra, hogy osszák meg velünk a könyves top ötös listájukat. Meglehet kedvenced kedvence lesz az új kedvenced! Első alkalommal egy olyan lány listáját kértem el, akinek a könyvét a közelmúltban olvastam. Az első könyves Silver Dawn készségesen vállalta a kihívást, amiért hatalmas köszönet illeti. Szuper vagy! 😊 Lássuk, miket hozott nekünk Dawn…



Dawn Silver

Ha egy könyvmolynak felteszed a kérdést, hogy mi a kedvenc könyve, szerintem két lehetőség van: vagy levegőt sem véve felsorol egyszerre vagy tíz regényt, vagy legalább öt percig maga elé bámul, és a végén motyogva bevallja, hogy nem tudná megmondani. Ez utóbbi vagyok én. Bár rengeteg könyvet elolvastam, mégis nehéz lenne kiválasztanom azt az egyet, ami a legnagyobb hatást gyakorolta rám. Persze számomra is vannak olyan történetek, amik kiemelkednek a többi közül, most Ella kérésére ezeket próbáltam összeírni.

Colleen Hoover - Reménytelen
Colleen Hoover az egyik kedvenc íróm mostanság. A Hopeless volt az első könyv, amit olvastam tőle, és mellesleg az első regény, melynek köszönhetően megismertem a New Adult műfajt. A történet végig lenyűgözött, egyrészt az érzelmek ábrázolása, másrészt a karakterek, és a szívszorító fordulat. Emellett viszont Colleen általában a humort is beleszövi a regényeibe. Letehetetlen könyveket ír. A Hopeless is az számomra.

Jodi Picoult - Vezeklés
Erősen gondolkoztam, hogy Jodi melyik regényét emeljem ki, ugyanis ő is a kedvenc íróim közé tartozik. Végül azért döntöttem a Vezeklés mellett, mert ez egy különleges regénye, más, mint a többi. Aki ismeri Picoult munkásságát, tudja, hogy a történetei általában valamilyen peres ügy körül forognak, és a tárgyalóteremben érnek véget. Sokszor hosszasan taglalja a bírósági üléseket, és ez egy idő után unalmas lehet. A Vezeklés azonban nem tér ki ilyenekre, ráadásul több idősíkon játszódik, és ami nagyon tetszett benne, a „történet a történetben”, mivel az egyik főszereplő szeret meséket szőni. És bár nem szeretem a második világháborúval foglalkozó könyveket, itt a téma is lebilincselt, és a csavar a végén.

Becky Albertalli - Simon és a homo sapiens lobbi 
Nagyon szeretem a meleg témával foglalkozó regényeket. A Simonra véletlenül találtam rá a könyvtárban, és nem igazán tudtam, mire számítsak. Amint viszont elkezdtem olvasni, le sem tudtam tenni. A történet gördülékeny, és tényleg olyan, mintha egy tizenéves fiú mesélné. Nagyon tetszett a gimnáziumi élet bemutatása, a coming out körüljárása, és Blue és Simon levelezése nagyon cuki volt! De figyelmeztetlek, ha olvasni kezded, mindenképp készíts be egy csomag Oreót!

Kim Holden - Bright Side
Újabb kedvenc new adult könyv. Nehéz róla írnom, mivel kicsit most is összeszorul a torkom. Itt is adottak a valamilyen téren lelki sérült szereplők, és a főszereplőnk bizony halálos betegséggel küzd. Mégis leginkább ő tudja élvezni az életet, jó kedve mindenkire átragad. Emellett a zene is nagy szerepet kap az életében, és a történetben is, ezt pedig imádtam. A végére viszont majdnem sírtam. De ez a könyv véleményem szerint, jobb mint a Csillagainkban a hiba, vagy bármelyik ilyen témát körüljáró regény.

Cassandra Clare - Végzet ereklyéi
(sorozat)
A végére egy kicsit csalok, mert nem egy könyvet, hanem egy sorozatot emelnék ki. Régen nagyon oda voltam az urban fantasyért. Mára kicsit csitult a rajongásom, de Clare könyvei mégis nagy kedvencek maradtak. Imádom a karaktereit, és az Árnyvadászok világát. Bár néha már kicsit úgy érzem, hogy túlságosan elhúzza a dolgokat, mind a történetben, mind pedig abban a tekintetben, hogy már rengeteg kiegészítő könyvet is írt, amik ebben a világban játszódnak. Magam részéről az alap trilógiát tekintem kedvencnek (Csontváros, Hamuváros, Üvegváros) illetve, a Pokoli szerkezetek trilógiát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése