2018. január 10., szerda

Top 5 Szerda - #1 - #2

Sziasztok!

Steph jelentkezik a Holdfény könyvtárából...

Mivel az újévet sokan az új lehetőségekkel és azzal a bizonyos tiszta lappal társítják, arra gondoltam, 2018-ban én is valamilyen számomra új dologba vágok. Kezdetben egy külföldi youtuber csatornáján ismerkedtem meg a TOP 5 SZERDA klubjával, de a molyos top5szerda közösségére csak nem olyan régen figyeltem fel. Azóta az a gondolat kavarog bennem, hogy milyen jó lenne csatlakozni ehhez a kis szekcióhoz. Szerintem ez egy szuper lehetőség, hogy megoszthassuk egymással az élményeinket, terveinket vagy akár ajánlhassunk egymásnak könyveket. Úgy gondolom, a moly.hu elsődleges célja és előnye még mindig ez lenne. Így hát, elszántam magam a heti rendszerességű bejelentkezésre, remélem, nagyobb csúszás nélkül sikerül betartanom...
És mivel az év első szerdáját kihagytam, szeretném behozni a lemaradásomat, és összegezni az én 2018-as könyves terveimet, amit a bejegyzés végén találhattok.
Bízom benne, hogy sikerül beilleszkedni a zónába és akár beszélgetni egy kicsit. 
Éljenek a szerdák és a top-ötök!
 
................................................................................................................................................................
Január 10.
Könyvek, amik tavaly nem kerültek sorra, de idén prioritást élveznek

Csabai Márk – Határtalanok
Mivel Csabai Márk A hatlövetű című gengszterregényét már olvastam és imádtam, felkaptam a fejem a legújabb könyvére is. Izgatottan vártam a Határtalanok megjelenését és azt, hogy végre átvehessem a könyvesboltban, mégsem jutottam el az olvasásáig. Ezt viszont mindenképpen szeretném a közeljövőben pótolni. Biztos vagyok benne, hogy egy újabb könnyfakasztóan humoros történethez lesz szerencsém. 
 

Angie Thomas The Hate U Give
Ezt a könyvet 2017 talán legjelentősebb young adult regényeként tartják számon, így az én figyelmemet is felkeltette. Na, de csak úgy, mint az előző kiszemelt esetében, a The Hate U Give-et sem kezdtem el azonnal. Sem utána. Sem azután. Egy kis ízelítőt ugyan már kaptam a könyvből pár oldal erejéig, tovább nem folytattam.  Idén viszont még a filmadaptáció megjelenése előtt szeretném kézbe venni!


Anne Bishop Vörös betűkkel
Emlékszem, mikor tavaly beszereztem ezt a könyvet, nagyon lelkes voltam, mondván „ezaz, most aztán több fantasy-t fogok olvasni”. Ennek lassan már egy éve, de mentségemre legyen szólva, kissé ódzkodom az olyan könyvsorozattól, aminek még nem jelenet meg az összes része. Ennek olyan egyszerű oka van, hogy nagyon könnyen felejtek. Félek, hogy elolvasok egy részt és mire megjelenik a folytatás, addigra… khm. Hát, nem vagyok rá büszke, ez van. De azt hiszem, idén jön a következő rész. Addig hátha nem felejtek (annyit). 


Böszörményi Gyula A Rudnay-gyilkosságok
A Díjkiosztó Gála nevezetű bejegyzésünkben már említettem, hogy tavaly elkezdtem Ambrózy báró eseteit, azonban az első kötet befejeztével nem folytattam a sorozatot. Pedig a Leányrablás Budapesten a legcselekménydúsabb regény (csak így magyarosan), amit valaha olvastam. Magamat sem értem, miért nem vettem le a polcról a többi részt... Így hát A Rudnay-gyilkosságok elöl szerepel a 2018-as prioritási listámon.


V. E. Schwab – Vicious
A mai könyves társadalomban elkerülhetetlen, hogy Victoria Schwab könyvet olvass. Én legalább is ezt érzem, főleg mióta figyelemmel követem a booktube és a moly.hu közösségét. Annyian dicsőítik az írónő munkásságát, most már én is a részese szeretnék lenni az élménynek. A Vicioust céloztam meg elsőként, de tavaly már nem szántam rá időt. Talán ma el is kezdem, ki tudja...


................................................................................................................................................................
Január 3.
A 2018-as terveim közt szerepel, hogy...


...több időt szakítsak az olvasásra.
Igen, ez így túl alapnak hangzik, de hadd fejtsem ki. Hajlamos vagyok a szabadidőmben, amit simán fordíthatnék olvasásra, csak úgy lézengeni a lakásban, céltalanul ülni a gép előtt vagy éppen le-és visszapakolni a könyveket a polcról (legjobb, mikor az eredmény aztán változatlan 👍). Az ilyen holtidőkből szeretnék a jövőben egy kicsit lefaragni. Nincs azzal baj, mikor csak úgy lazít az ember, jól szokott esni nekem is, sőt. Viszont úgy érzem – ahhoz, hogy több könyvet olvassak, mint 2017-ben, az ilyen alkalmakat kell megragadnom. Meglátjuk, sikerrel járok-e én, a lustaság megtestesítője.

...többet olvassak angolul.
Régebben kicsit ódzkodtam az angol nyelven való olvasástól, ami elég furán hangozhat egy anglisztikán végzett bölcsész szájából (tudom, fura vagyok 👽). Mindig is a nyelvészet vonzott igazán, az irodalom kevésbé. Érdekes fordulatot vett a dolog, mert mióta tavaly lediplomáztam, rákaptam az angol könyvek ízére. A nyelvet mindig is nagyon szerettem, az olvasásra pedig kb. másfél éve álltam rá rendszeresebben, így a kettőt egyszerre űzhetem. Célom, hogy amit csak tudok, és ami érdekel, angolul olvassam, mert úgy gondolom, a legtöbb mű az eredeti nyelvén „beszél” igazán. Vagy nem? 

...beszerezzem a Harry Potter könyveket.
Kövezzetek meg, de itt és most bevallom, hogy még nem olvastam a Harry Potter sorozatot, kivéve a Főnix rendjét. Az idei év fő céljai közé tartozik tehát, hogy szert tegyek a teljes sorozat beszerzésére. A negyedik és az ötödik rész már megvan, a többit megpróbálom 2018-ban megkaparintani. Illetve, ha nem is a teljes sorozatot, de szeretném elkezdeni majd a Bölcsek kövét. Visszacsatolva az előző ponthoz rákontrázok saját magamra, mert a Harry Pottert elsődlegesen magyarul szeretném megvenni. Az a hír járja, hogy a magyar fordítás színesebb és élénkebb nyelvezetű. (Aki esetleg olvasta mindkét nyelven, nektek mi a véleményetek❓) 

...több magyar írós könyvet olvassak.
2017-ben sikerült megismerkednem pár magyar írós könyvvel, és azt kell, hogy mondjam, kellemesen csalódtam. Simán hozzák a külföldi írók színvonalát, sőt – szerintem olykor le is körözik a bestseller szerzőket. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ha egy magyar nyelven íródott könyvet olvasok, amit élvezek, és tetszik is, utána sokkal erősebb kötelék fűz az írójához, mint mondjuk egy külföldi író esetében. Szeretnék idén még több magyar író munkásságával megismerkedni. Van is pár kívánságlistás könyv. Szerintem az év folyamán a polcra kerülnek. 

...tudatos könyvvásárló maradjak.
Ez alatt két dolgot értek. Egyrészt, általában próbálok körültekintő és költséghatékony módon könyveket vásárolni (webshop, akciók, kuponok). Ritkán fordul elő velem, hogy berobbanok egy könyvesboltba és felkapom, ami első látásra megtetszik. Másrészt pedig továbbra is törekedni szeretnék arra, hogy csak azokat a könyveket vegyem meg, amiket szívesen gyűjtenék a polcomon. Hiába akciós vagy zsákbamacska, próbálom az ilyen kísértéseket legyűrni az alacsony ár ellenére is. Tudom, hogy csak ott fog állni szegény a polcon, mert előnyt élveznek majd azok a könyvek, amik valóban érdekelnek. Remélem, sikerül majd ehhez tartanom magam.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése