2019. július 1., hétfő

[Visszatekintő] Félévzárási pánik book tag

Sziasztok!

Fénysebességgel rohant el 2019 első fele, és tuti biztos, hogy az év második felében is majd csak kapkodjuk a fejünket. De mielőtt még előbbre ugranánk az időben, gondoltam visszatekintek a januártól júniusig tartó időszakra, és egy book tagen keresztül értékelem az eddigi olvasásaimat. Kicsit tartok attól, hogy nincs elég forrás, amihez nyúlhatnék, hiszen nem olvasok éjjel-nappal megállás nélkül. Pedig ha időm engedné, azt tenném, de így is azt mondom, hogy munka mellett, kevés szabadidővel nem olyan rossz a helyzet.
Na de lássuk is a kérdéseket és a válaszokat. Ha Ti is kitöltöttétek ezt a taget és esetleg ugyanarra esett a választásunk, mindenképpen írjátok meg!


Eddigi legjobb olvasmány 2019-ben?
Nem igazán tudok egy olvasmányt kiemelni, mivel több könyv is belopta magát a szívembe. De ha valami különlegeset kellene kiemelnem, akkor a The Moonriset választanám. Olykor megterhelő volt az olvasása a nyomasztó téma miatt, mégis örömmel emlékszem vissza rá.

Eddigi legjobb folytatás
Mivel kevés folytatást olvastam az idén, a Crooked Kingdomra esett a választásom, mert bár szerintem több volt benne a csavar, mint az kellett volna, mégis nagyon odatette magát ez a rész. A Six of Crowst valóban felülmúlta, és a sorozat hibái ellenére a Crooked Kingdommal mély benyomást tett rám az író.

Új megjelenés, amit mindenképp el szeretnél olvasni
A Letters to the Lost olvasása után eldöntöttem, hogy Brigid Kemmerer ezentúl bármit adjon ki a keze közül, én azt el fogom olvasni. A Call It What You Want nemrég látott napvilágot, és bár még nincs a kezem között, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezennel milyen témával nyűgöz majd le az írónő.

Legjobban várt megjelenés 2019 második felében
Mivel a fanoknak nehézkes volt a kijózanodás a Wicked King cliffhangeréből, nem mertem belevágni a Cruel Prince után. Szóval a terv az, hogy megvárom a Queen of Nothing megjelenését, újraolvasom az első kötet, aztán pedig novemberben ledarálom a trilógiát. Nagyon kíváncsi vagyok, csak győzzem kivárni!

Legnagyobb csalódás
Nem mondanám, hogy hatalmasat csalódtam a könyvben, de valahogy mégsem azt kaptam tőle, amit vártam. Pár éve nagy hype vette körül, és sok elismerést kapott az olvasóktól, amit teljesen meg is értek. Viszont hozzám mégsem ért el teljesen a történet ereje, a karaktereket pedig végig távol éreztem magamtól.

Legnagyobb meglepetés
A Book A Sloth első angol nyelvű dobozával érkezett meg hozzám a Cruel Prince, amit viszont csak idén januárban vettem le a polcról. Annyira meglepett ez a könyv, nem is tudnám mihez hasonlítani az élményt. Bár volt ami kifejezetten nem tetszett benne, mégis elérte nálam, hogy akarjam a folytatást.

Legújabb kedvenc író
Ez az év egyértelműen Leigh Bardugo munkásságának megismeréséről szólt eddig, hiszen a Grishaverse trilógiát és a Six of Crows duológiát is szinte egyhuzamban befaltam. Bevallom, főként a booktube és a moly vett rá, hogy olvassak tőle, de nem bántam meg, mert egy nagyon tehetséges és szimpatikus írónőt ismerhettem meg eddigi regényei alapján. Nem is kérdés, minden új könyvére le fogok csapni innentől kezdve. 

Legújabb fiktív szerelem
Nikolai Lantsov. Szerintem nem  nagyon kell magyaráznom, miért ő. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan vallanának itt és most szerelmet a rejtélyes szépfiúnak. Bármilyen szerepben is tetszelgett, mindvégig izgalmas és érdekes karakter maradt, mind a Grishaverse és a Crooked Kingdom folyamán. Igazán árnyalt személyiséggel ruházta fel őt az írónő, Nikolai nem az, akit bekategorizálhatsz vagy eldöntheted róla, hogy jó vagy rossz. Számomra az egyik legemberibb szereplő. Imádom! (Nagyon kéne már olvasnom a King of Scars...)

Legújabb kedvenc karakter
Az én esetemben főként a karakterek billentik jó vagy rossz irányba a történetet, szóval többnyire rajtuk múlik minden. Ezért minden általam kedvelt könyv karaktere közel áll hozzám, de ha mégis konkrétumot akartok hallani, akkor Nina és Matthias. Ők ketten együtt. Felejthetetlen páros, de külön külön is elképesztő karakterek. Imádom őket!

Egy könyv, ami megsiratott
A Starfish a legszomorúbb könyv, amit idén olvastam, meg is könnyeztem olykor egy-egy sorát. Ennek a könyv sokkal több emberhez kellene elérnie. Nagyon őszintén beszél nagyon valós dolgokról. Nem mondom, hogy minden részével tudtam azonosulni, de nem egyszer teljesen magamra ismertem a főszereplőben. Ha anxiety témában keresgélsz, mindenképp olvasd el!

Egy könyv, ami jó kedvre derített
Emlékszem arra a vasárnapra, amit a Tell Me Three Things olvasásával töltöttem, és még mindig jó érzéssel tölt el az emlék. Ez az a könyv, amiből elég pár oldal és a szívedhez fűzi magát. Könnyed, mégis tartalmas, barátsággal és szerelemmel megfűszerezve. Egyszerűen imádtam minden percét!

Kedvenc filmadaptáció
Nem sok filmadaptációt láttam az idén, viszont beugrott a Bird Box, amit anno kíváncsian vártam. Bár a könyvet nem olvastam, a film teljesen magába szippantott. Azt hallottam, hogy a könyv sokkal durvább, úgyhogy egyelőre megelégszem a film nyújtotta élményekkel, ami kétség nélkül maradandót nyújtott.

Legszebb könyv, amit idén vásároltál
Ez egyértelműen a King of Scars lesz. Képen először nem tetszett annyira, bevallom, de a valóságban elmondhatatlanul gyönyörű ez a könyv. Nagyon szépen játszottak a tervezők az arany színnel, a dombornyomással pedig szépen kihangsúlyozták a részleteket. Ja és, amikor leveszed a védőborítót, akkor pedig eláll a szavad…

Könyvek, amiket még idén el szeretnél olvasni
Nem igazán tudok előre tervezni, mert elég random mood reader vagyok. Éppen az adott hangulatomra hagyatkozom, mikor a következő olvasmányomat választom ki, úgyhogy inkább írókat említenék meg. Van itt a polcon nem is egy olvasatlan könyv Victoria Schwabtól, Leigh Bardugotól, Neal Shustermantól, Claire Legrandtól és még sorolhatnám. A fő célom, hogy haladjak a sorozatokkal az év második felében, mert csak gyűjtöm-gyűjtöm őket, viszont minél több részt szerzek meg, annál nehezebb rávennem magam az olvasásukra.

Steph Pfeiffer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése