2018. december 29., szombat

Díjkiosztó gála, 2018-es kiadás


Sziasztok, kedves Olvasók! 

A tavalyihoz hasonlóan, úgy gondoltuk idén is egy évértékelő poszttal szeretnénk elbúcsúzni a 2018-as évtől. Szerintem, mind a ketten elmondhatjuk, hogy idén is izgalmas évet hagytunk magunk mögött olvasás tekintetében. Akadtak felejthetetlen és kevésbé emlékezetes könyvek is az év során, de az biztos, hogy olyan élménnyel gazdagodtunk, amit senki sem vehet el tőlünk. Így hát, arra gondoltunk, hogy egy díjkiosztó keretein belül összegyűjtjük és értékeljük azokat az olvasmányokat, melyek bizonyos szempontból mély nyomot hagytak bennünk. 
💜 Köszönjük mindazoknak, akik tavaly is ellátogattak hozzánk. Tartsatok velünk idén is! 💜
 .................................................................................................................................................................



Steph
Az év felfedezettje számomra egyértelműen  az An Ember in the Ashes. A külföldi youtuberek már régóta áradoznak róla, de engem csak idén talált meg a könyv. Olvasva az első két kötetet, megértettem, mire fel ez a nagy felhajtás a sorozat körül. A gondosan kidolgozott alapsztori, a szereplők és a kivitelezés tökéletes összhangban van egymással. Sabaa Tahir teljesen magával ragadott annak ellenére, hogy a fantasy nem az elsőszámú műfaj, amiben olvasok. Az An Ember in the Ashes fantáziadús és bonyodalmakkal teli, de mindvégig követhető és élvezetes marad.

Ella
Michael Thomas Ford könyve nagy meglepetést okozott idén. Már egy ideje szemezek a kötettel, ami a címből is láthatóan az öngyilkosságot veszi fókuszba. Engem a téma abszolút érdekel, ezért tudtam, hogy egyszer mindenképpen sort kell kerítenem erre a történetre is. Nos, a vártnál is színesebb és érdekesebb sztorit kaptam. A cselekmény tartogat nem egy fordulatot, ami felrázza olvasóját. Ebben a könyvben felvonul a felnőtté válás és identitáskeresés, elfogadás témaköre, amik mind releváns témák. Szívesen ajánlom a könyvet tiniknek.

..............................................

Steph
Bár csak második nekifutásra olvastam végig a könyvet, a Vicious egyenesen a kedvencemmé vált. A sztori lassan indul be, de a bevezetésnek kell ennyi idő, hogy aztán a cselekmény felpöröghessen. A történet előrehaladtával egyre több akció és izgalom kerül a lapokra, azonban ez nem vesz el a karakterek erejéből. Victor és Eli párosa utánozhatatlan, Will Graham és Hannibal Lecter kapcsolátra emlékezet. Victoria Schwab írása pedig különleges varázslatot hordoz magában. Elég volt pár jól eltalált mondat, pár emlékezetes dialógus, és máris megvett magának. Mindenképpen olvasok még tőle!

Ella
Marie Lu ezúttal sem okozott csalódást. Egyszerűen imádom ezt az írót, mert képes csodát alkotni egy számára teljesen új műfajban is. Az ifjú kiválasztottak teljesen más vonalon mozog, mint a Legenda trilógia, mégis egyedi a saját asztalán. Sokaknak nem tetszett ez a regény, de én ezek után is csak ajánlani tudom az olvasóimnak. Szerintem a karakterek, a cselekmény, a hangulat, mind kimondottan egyedi és figyelemfelkeltő. Rég nem olvastam ilyet. Nagyon jól esett a lelkemnek Marie Lu lágy érintése. Jövőre érkezik a folytatás, csak győzzem kivárni.


..............................................

Steph
Audrey elég hamar belopta magát a szívembe, végig közel éreztem magamhoz és szurkoltam neki. A moziban diákmunkát vállaló leányzó egy igazi egyéniség, aki azonban még keresi önmagát. Szeretem, hogy Audrey sebezhető volt, de mégis erős és kitartó. Az én szememben ő követendő példa, hiszen a kritikus helyzetekben vállalta önmagát és kitartott a döntései mellett. Az It Only Happens in the Movies egy realisztikus young adult regény, amit szerintem minden fiatal felnőttnek olvasnia kéne, mert a mellett, hogy szórakoztató, fontos üzenetet közvetít.

Ella
Cara Delevingne és Rowan Coleman idei megjelenése összességében egy pozitív élményt jelentett. A Mirror, mirror egy tipikus tinikori álom, ahol a srácok zenekart alakítanak és felrobbantják a közönséget. A történet főszereplője is egy tipikus tinédzser - a szó jó értelmében. Red egy önmagát kereső, megerősítésre szomjazó fiatal, akivel kapcsolatban egy szép csavart is kapunk a szerzőpárostól. Útja az elfogadásig izgalmas és tanulságos. Nem állítom, hogy ez a kedvenc regényem a témában, de szépen hozza a műfaji sajátosságokat és az érzékeny témákhoz is kellő érzékenységgel nyúl. Tetszett.

..............................................

Steph
Bár még nem érett férfivá, Peter Kavinsky belopta magát a szívembe. A To All The Boys I’ve Loved Before trilógia mind a három kötete bebizonyította, hogy ez a srác különleges karakter, aki nem hiába népszerű. Peter Kavinsky bár csibészes mosolyával tudatosan hódít, személyében egy őszinte, törődő és mélyérzésű fiút ismerhettem meg. Érett, de mégis hű a korához. Jenny Han jó munkát végzett a karakterével, ami a Lara Jeannel való kapcsolatát is emlékezetessé varázsolta. Imádtam, hogy először a barátjává vált a lánynak, s csak egymás megismerése után alakult ki köztük szerelem. *Aaaww*

Ella
Nagy szerencsém, hogy idén elolvastam a Lélektársak sorozatból ismert Yves Benedict kis novelláját, amiben a saját szemszögéből meséli el, hogyan ismerkedett meg Phoenix-szel. Idén sajnos nem tudtam új kedvencet avatni, mert nem találtam szemüveges geek srácokat a könyvekben, amiket idén a kezembe vettem. Szívás, de manapság az izmos, szexi férfiak a nyerők, akik sajnos kiesnek a látókörömből. Teljesen elhidegültem a romantikus YA regényektől már. Talán jövőre szerencsésebb leszek és hozhatok nektek egy kiemelkedő férfi karaktert.


..............................................

Steph
Kelly Oram neve többször szembejött már velem a molyon, de a túlzottan tinilányos borítók nem keltettek rokonszenvet bennem. Aztán mégis kiszemeltem magamnak a Cinder és Ellát, főleg a pozitív értékelések miatt. Nagy meglepetés ért, mikor szembesültem vele, hogy a könnyed stílussal ellentétben a könyv komoly témákat is érint. Az író árnyalt szereplőket alkotott, akik talán elsőre nem is, de a történet során közel kerültek hozzám. A romantikus szál vitte a prímet, de különösen a lánytestvérek közt szépen lassan kibontakozó kötődés tetszett. Szép munkát végzett Kelly Oram!

Ella
John Marrs idén megjelent thrillerét a könyvfesztiválon a kiadó eladói ajánlották nekem. Úgy gondoltam, egye fene, egy kicsit kimozdulok a pihe-puha komfortzónámból és kipróbálok valami újat. A tökéletes pár című könyv valami elképesztő cselekményt kapott, olyan fejezet befejezésekkel, amik nem engedték, hogy akár egy pillanatra letedd a kötetet. Ez a megjelenés az idei év egyik kedvence nálam, amit remélem, minél többen fognak még elolvasni. Ha valami olyat szeretnél, ami felpörget, ez a tökéletes választás lesz.


..............................................

Steph
Bíztam benne, hogy a Lélekvesztőket a szívembe zárom majd, de a gyönyörű borító megtévesztett. Sokakkal ellentétben én élvezettel olvasok egy jól kidolgozott szerelmi háromszögről, ez a könyv azonban teljesen alulmúlta a várakozásaimat. A trió tagjai mind elképesztően idegesítő sztereotípiák, akiket az író próbált különlegesnek és sebzettnek beállítani, de nem ért el vele sok sikert. A művészieskedő fogalmazásmód is nagyon zavart, de a szereplők közti beteges kapcsolat volt az, ami végleg kiverte nálam a biztosítékot.


Ella
Fogalmam sincs, mi vett rá arra, hogy a kezembe vegyem Rachel Van Dyken - A csábítás szabályai című könyvét. Főként az unalom valószínűleg. Szerettem volna valami mást olvasni, egy kicsi csibészkedést csempészni a mindennapokba. Sajnos ez a könyv inkább hajtépést hozott a mosolyok helyett. Még fiatal koromban írtam egy elég kezdetleges regényt, amiben a főszereplő fiú pontosan ilyen volt - nevetséges. Nem gondoltam volna, hogy egy bestsellert dobok a Lomtárba, amikor úgy döntöttem, hogy inkább nem vállalom fel az agyszüleményemet.


..............................................

Steph
Egyérteműen az An Ember in the Ashes kvartet befejező részét várom a legjobban! Ugyan még nem olvastam a harmadik kötetet, de már most tudom, hogy a Reaper at the Gates is a kedvenceim közé kerül majd. A Goodreads eddig 2019 áprilisát jegyeze fel megjelenési dátumnak, viszont az a hír járja, hogy a negyedik rész egy egész évet csúszik, így csak 2020-ban lát napvilágot. Én azonban még hiszek a csodákban, és bízom abban, hogy a még cím nélküli kötet – ha nem is áprilisban –, de a 2019-es év folyamán a polcokra kerül.


Ella
Marie Lu azon kedvenceim közé tartozik, aki még nem okozott nekem csalódást. A Legenda trilógiája egyszerűen zseniális volt, és a legújabban megjelent Az ifjú kiválasztottak című kötetére sem tudok rosszat mondani. Nagyon tetszik, hogy a szerző megmutatta, milyen sokszínű és ezúttal egy fantasy világba kalauzol minket. A történet főszereplője egy izgalmas karakter, aki meglepően emberi gondolatokkal, érzelmekkel és tettekkel rendelkezik. Imádtam ezt a kezdő könyvet. Várom a folytatást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése